Interim en consultancy op het gebied van strategische positionering. Ook voor veranderingsprojecten en marketing. Welke scenario’s zijn er.. en hoe kan er geimplementeerd worden? Daarnaast geef ik lezingen over energie-transitie en duurzaamheid.

Bent u bezig met:

  • Uw strategische (her)positionering en hoe dit te vertalen naar praktijk? .. u kent het wel… eigenlijk moet u tijd besteden aan het nadenken over de toekomst van uw bedrijf.. de omgeving verandert, concurrenten vernieuwen en wat willen uw klanten? En dan, weer een dag hard gewerkt en het kwam er weer niet van. Aan de hand van een stappenplan, kan ik u hierbij met mijn ervaring helpen.
  • Organisatie verandering zoals het verder laten groeien (start up/scale up)? .. zijn er proces verbeteringen mogelijk, hoe moeten we opschalen en zijn er misschien structuur- en cultuurveranderingen of reorganisaties nodig?
  • B2C marketing vraagstukken zoals internationale marketing, verbeteren van operationele marketing, opzetten van een loyalty programma?
  • Of heeft u een tijdelijke manager nodig voor Operations, Marketing, HR of andere projecten?
  • En heeft u daarbij behoefte aan een frisse blik en een “stok achter de deur”?
  • Ook geef ik lezingen o.a. op het gebied van energie-transitie, leiderschap, international business
  • Met name in de energie-sector en Retail / Convenience heb ik veel ervaring

Dan ben ik degene die u zoekt. Kijk voor inspiratie en cases die ik gedaan heb bij https://houwingconsultancy.nl/projecten/

Voorbeelden van opdrachten (2022) zijn: opzetten en uitvoeren van een medewerkerstevredenheid onderzoek bij een MKB bedrijf, professionaliseren van operationele processen op tankstations in Nederland bij een oliemaatschappij.

Daarnaast werk ik 1 dag in de week bij Hanzehogeschool Groningen, als docent bij het Instituut voor Business, Marketing & Finance. Binnen de opleiding Commerciele Economie geef ik Strategische Marketing, en andere marketing- en sales gerelateerde vakken.

https://www.hanze.nl/nld/onderwijs/economie/instituut-voor-business-marketing-en-finance

Head of Country BP: “Ik heb haar leren kennen als een gedreven, vakkundige vrouw die to-the-point en waarde gedreven is. Zij is een allrounder (operations, marketing, HR), heeft meerdere zware senior management rollen binnen BP vervuld en heeft op zowel strategisch- als operationeel niveau gewerkt in Nederland, Europa en wereldwijd, met name op het gebied van Retail (B2C) en B2B. Zij heeft leiding gegeven aan complexe projecten, zoals reorganisaties en overnames, en heeft haar stempel kunnen drukken op bp Retail. Binnen deze afdeling heeft Alida ook een bepalende rol gespeeld bij de ontwikkeling van onze strategie. Zij heeft verder aangetoond dat zij goed acteert in complexe, grote organisaties.”